torsdag 5 januari 2012

Oj oj slarvat igen...

Julen har kommit o gått . Började väl inte riktigt som vi tänkt men blev bra ändå .
Vi har ju blivit med hund och den 23 dec bestämde vi oss för att hämta en hund till (MIN kärlek ! så förbannat vacker! )... inte smart ... denna hund uppskattade varken barnen eller våran tik... våran tik reagerade direkt på den nya hunden , hon litade inte på honom o ville inte ha in honom . Vi förstod efter en stund varför hon inte gillade honom för han morrade o var lömsk mot barnen , visst det kanske hade kunnat tränats bort men så får man bilden av att barnen kommer hem efter skolan ensamma o möter en mindre glad hund... så att lämna tillbaka honom var självklart . Så vi drog iväg med honom igen o var hemma runt 00 . Där sprack mina planer på myskväll med barnen o godistillverkning ...

Julen firades med mina troll och gubbens bror, mycket mat, julklappar o massa godis. Fick älsklingen att äta jansson vilket han inte gjort på många år sa han . Han gillade det .
På annandagen gjorde vi en turné hos mina föräldrar o gubbens största dotter. Fick julmat hos mor o far o efterätt hos syster. Självklart bjöd min far gubben på en julsnaps så jag fick köra hem sen .

Efter jul åkte först min stora trollunge till min syster ett par dagar senare vidare upp till sin pappa , lilla trollet åkte till sin far som i övrigt dragit på sig ytterligare en polisanmälan...

Hämtade bonustrollen innan nyår som firades med barn o gubbens bror massa god mat o godis , julklappar till bonustroll . Har varit en rätt intensiv vecka med mycket nattligt spring på minsta bonustrollet. Natten till igår fick jag väl kanske 2 timmars sömn dels pga storm men också pga en springande trollis .

Vi har flyttat ut i vardagsrummet så de 2 minsta trollen slipper dela rum . Det har ju liksom inte funkat så bra...

Igår var vi iväg till stora staden Borås och shoppade lite men mest för att fixa modemet som strulat som bara den . Hittade överkast till sängen i lila ... fiiiiint . Vilken otur för mig att de hade jätterea på rusta ... blev visst en slinga till och en skitfin god jul skylt ! Hittade lite ljus o annat krafs . Ljus behövs när det blir strömlöst , blir kallt o mörkt då...

Imorgon ska jag möta mitt stortroll o gå på hundmässan i Göteborg . Ska bli mysigt att få lite egen tid med henne äntligen .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar