fredag 15 april 2011

Nya husdjur och upprättelse ...

Min älskade lilla unge kom idag in med nya trevliga husdjur...

MASKAR .... o en hel hink med jord ....

Tydligen ska dom bo här o imorgon ska de döpas... Vet inte om jag tycker det är jättetrevligt precis men har inte hjärta att vräka dess små krabater hihi.




Idag har i övrigt varit en hyffsad dag . Lilltroll var ledig från skolan och vi åt frukost i min säng efter att stortroll åkt till skolan .
Sen ringde en kompis till lilltroll och taxiverksamheten var igång...
Jag smet iväg en stund till syster innan det var dags för näsat taxiresa ... hämta stortroll som varit o sålt majblommor o lilltroll som var färdig lekt . In till leksakasaffären o handla pressent till stortrolls kompis o lilltroll fick ett underbart utbrott... ALLA barn får en leksak JÄMT när de är i leksaksaffären... JAG har INGA leksaker hemma...
Väl instuvade i bilen igen så började nästa tjat ! Jag vill ha korv från Statoil... Men jag var en elak mor och körde hem o gjorde pannkakor. Pratade med hjärtat . Sen iväg med stortroll till sin kompis för övernattningskalas. Hemma igen så gick lilltroll ut o lekte en stund med grannbarnet . Sen blev en dusch av et mycket lerigt/jordigt barn efter det mys i soffan innan lilltroll somnade på soffan vid 21.30.
Nu blir det tv en stund sen sängen o lyssna på radio.
Hjärtat o jag lyssnar på samma kanal vid 23 .. ny mysig vana hihi.
I helgen har hjärtat barnen så vi kommer inte träffas...

Det bästa med hela dagen är att stortroll varit på förhör o soc ringde o sa att lilltroll inte borde åka upp till sin far !! Vågar inte jubla fullt ut men känns som om vi skulle kunna få lite upprättelse !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar