måndag 24 oktober 2011

Helgen...

I fredags var båda trollen på disco . Den stora skulle egentligen åkt till sin pappa denna helgen men stannade hemma för att kunna gå på disco . Först var det lillans tur 17.30 till 19.30 . Medans hon var där ( vilket inte var så kul för alla bara dansade.... ) så åt jag och storan pizza och pratade massa , mysigt att få lite tid med bara henne . Blir ju inte så mycket sånt annars eftersom den helgen hon är hemma är även gubbens trollisar hemma . När lillan skulle hämtas lämnade jag storan o åkte hem med lillan , hade köpt pizza till henne med så klart men hon fick äta hemma . vid 22 hämtade jag storan o hennes kompis som bor ut med vägen hem . Stannade till och fick följa med in o kolla på deras 1 timmes gamla labradorvalpar... inte det minsta söta... Tur inte gubben var med för då hade han garanterat kidnapat den tibetanska mastiffen de hade... inte mig emot men vi har verkligen inte plats för en så stor hund i bilen....

Lördagen spenderade jag, gubben o lillan i Borås sprang i massa affärer fick handlat element till lilla stugan o avfuktare till källaren . Sen på kvällen upptäkte vi att toaletten gått sönder . Tur e att vi har en extra så det ska bara bytas plats på dem .

Söndagen blev det röj i garaget o däckbyte på Bitchen .

Måndag. Började med världskrig på barnen på morgonen . Underbart... Fick iaf iväg dem till skolan men var tvungen att köra dem till bussen efter allt trams . Hemma igen hade jag tänk krypa ner brevid hjärtat men han hade redan gått upp o satt på kaffe . Efter kaffe o frukost så gick vi ner i källaren o fixade med tvätt o avfuktaren sen upp i lilla stugan o geggade med fogskum . Skitkul ,geggigt värre ! Sprutade även sånt inne runt ytterdörren o ena köksfönstret.
Gjorde ett röj i badrumsskåpet o snart ska jag ta itu med hörnskåpet i köket o lilla bänken i hallen . Här ska bli ordning hade jag tänkt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar