onsdag 26 oktober 2011

Vilken dag...


Ja denna dagen började rätt bra , barnen bråkade inte så mycket på morgonen o kom iväg snällt till skolbussen så jag kröp ner i sängen med gubben igen o somnade om i hans famn . Sen när vi gick upp blev de kaffe , frukost o lite word feud som vanligt . Fixade lite här hemma innan gubben åkte till jobbet . Vid 2 kom ungarna hem som vanligt . Sen började det... när jag lagade mat ( lasange ) så gick en fas . Inget svårt o fixa om man bara visste vart proppskåpet fanns . Ringde min älskling o sen vart det fixat på 2 röda . Sen när lilltroll skulle borsta tänderna ja då fanns inget vatten ! Troligen nått som hänt i samband med fasen som gick . Skickade upp stortroll till grannen efter vatten o försökte kolla lite själv vad som kunde vara fel . Efter mycket letande o bökande så hittade jag en strömbrytare till vattenbehålllaren som bara var att trycka på o vips så kom de vatten igen . Nu återstår bara o kolla vad som löst ut allt men det får gubben kolla på imorgon . Jag har gett upp för idag . Just i skrivande stund bråkar lilltroll o ligger o skriker i sin säng o jag verkligen orkar inte tjata på henne mer , men ska ta mig 3 min på altanen o andas o hämta lite ork sen ska monstret sova. Har hotat både med att inte måla henne o att hon inte får gå på kalaset men inget hjälper . Tvförbud har hon redan o tuggummiförbud med. Längtar verkligen till lovet .... eller kanske inte ....

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera